Monday, October 5, 2009

Selangkah Ke Alam Blog

Terlebih dahulu, syukur ku panjatkan kerana DIA lah yang membuka hatiku untuk mula menyukai dunia siber. Aku seorang perempuan yang sangat simple dan benda yang paling aku benci adalah komputer dan yang sekufu dengannya. Makanye, kalo dah komputer tu aku benci, dunia siber lagi lah aku tak sudi nak ambil tahu.


Namun, hanya ALLAH yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk setiap hambanya. DIA ketemukanku dengan pasangan yang amat-amatlah suka plus cinta tak ingat dengan komputer dan dunia siber ni. Hanya setelah hampir sepuluh tahun mengenalinya, barulah aku terbuka hati untuk menghadap internet. Itupun adalah kerana suamiku membuat sebuah facebook untukku. Katanya terdapat ramai kenalan lama yg boleh kita jumpa di laman tersebut.

Sebelum ni, friendster pun aku tak amik peduli. Dah memg benci kan, nak diapakan lagi. Tapi, semenjak dua menjak ni jek aku nak lah jugak buka internet tengok facebook. Suka gak lah tengok perkembangan rakan-rakan lame esp yg pernah berkawan baik denganku.

Bila dah mengenali facebook, suamiku kenalkan pula aku dengan blog. Mcm biaselah, dia jugak lah yg bina blog untuk aku. Lgpun, suamiku tahu minat dan kecenderunganku terhadap dunia penulisan. Dia jugak lah yg yakinkan aku bahawa aku memg teror dalam bab-bab membina ayat ni.

Itulah serba sedikit pengenalan diriku sebagai blogger baru. Harapanku tak tinggi. Hanya berharap agar apa-apa sahaja artikel yg kutulis dapat dibaca, diambil kebaikannya dan dikongsi bersama.Amin...

5 comments:

  1. salam permulaan blog....
    selamat menulis utk izzah

    "kata-kata bisa mencoretkan makna perasaan. Tindakan boleh memaknakan kata-kata,"

    kenal lagi tak?sy dh add ur blog into my bloglist....follow & sign my guestbook in my blog k
    fazlina (pko skm kump 1)

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas penghargaan ke atas diriku wahai isteriku yg tercinta !!

    ReplyDelete
  3. Thanks to ina for ur nice words n give me support to be a blogger.Mestilah ingat.Suka duka IPTI kita telah harungi bersama. Selamat menjadi guru yg cemerlang dunia akhirat. Hope we can always enjoy to our career.Amin...

    ReplyDelete
  4. To my beloving husband,

    Thanks for ur support n always loving me. I really need ur support n hope u'll happy with me rite now n for ever.

    ReplyDelete
  5. kak maria lom lg terjebak ngan facebook....klu dah terjebak,makin bnyk la keje ofis yg x siap2...huhu...

    ReplyDelete