Wednesday, November 25, 2009

Diari Cuti Sekolah : Hari Kedua n Ketiga

Antara akt yg dilakukan :

Selasa
1. Pg2 dah g sekolah, hantar laptop untuk diperiksa..tp tunggu punya tunggu, tp orgnya tak datang. So, aku tinggalkan laptop tu kat sekolah. Act, tak pernah pun bawak balik masa cuti. Tp, sebab ada keje sket, so, bawak gak lah.

2. Pas g sekolah, terus g segamat. Beli kain untuk wat bengkung n kain bedung baby. Memg aku plan nak wat sendiri semua tu, baru puas hati coz boleh pilih sendiri jenis kain yg kita nak. Pendek kata, berkualiti n murah.

3. Balik rumah, dalam jam 5, then suami aku g Batu Pahat untuk Program Perintis Jutawan. So, aku tido rumah mak malam tu coz biasenya suami aku mesti balik dalam jam 2.

Rabu
1. Pg2 lg dah balik rumah, ajak suami g pasar tani. Kejut punya kejut, adalah dalam jam 8 baru suami aku bangun. Geram dia tengok aku pasal dok ajak dia g pasar tani.

Memg aku tau dia ngantuk giler tp apa nak buat...dia ajelah yg aku ada untuk temankan aku g pasar. Yg sebenarnya, aku nak beli air soya..aku memg tak suka beli yg dalam kotak coz dah tambah perisa n pewarna.

2. Balik dari pasar, mak mentua aku dah menunggu di rumah. Act dia baru sampai dari Benut. Memg planning tahun ni, mak mentua n all family suami raya rumah aku.

Aku pun suka bila diorg datang. Ada lah kawan kat rumah..n aku pun leh lah bertandang rumah mak aku tahun ni. Sian mak n abah..Along tak dapat balik raya tahun ni coz mak mentua dia yg kat Kemaman tu tak sihat..

Nasib baik adik pompuan aku lum dapat keje lagi. Leh dia teman mak kat rumah...Takpe Ct Huyik, kak ngah sentiasa doakan ko dapat kerja yg baik. Macam ko doakan kak ngah dulu..

3. Pastu, lepas Zuhur, terus kitorg sumer g Pameran Pertanian di Air Hitam..Saje nak bawak mak jalan2..

4. Dah alang2 gi Air Hitam, kitorg terus la g Kluang. So, ptg tu, kitorg berenam tengok citer 2012 kat Kluang Mall. Memg best citer tu.

Pengajaran dari citer tu, banyak2 lah bertaubat n insaf coz Hari Kiamat memg dahsyat. Lebih2 lg kita sebagai org Islam. Seperti yg kita tahu, Hari Kiamat lebih dahsyat daripada yg digambarkan.

Tp, aku just nak ingatkan, kalo korg jenis yg tak boleh tengok perkara2 yg dahsyat seperti kemalangan ke, gambar2 kematian ke, baik jgn tengok citer tu. Takut korg terkujat...hehe..

Dan aku jugak nak ingatkan, walaupun citer 2012 tu dahsyat, dahsyat lagi Hari Kiamat sebenar..dan paling penting, sentiasa bersyukur kerana kita ditentukan sebagai orang Islam..Alhamdulillah....

5. Sampai dari Kluang, dalam kul 11. Lepas bersihkan diri, aku baca buku karya Dr. Aid Abdullah, then after a few minutes, tido...

1 comment:

  1. ooo...bertugas awal ye iyzah....faz cuti awal2..tengah keja....akhir cuti semula..sblm msk mesyuarat ....sng cite, dok rumah ke tak dok rumah...asyik kena kerja sek...lg single lg kena ke sek..yg penting hati hepi ble ada benda nk diisi demi bilik pemulihan khas 3 bay tu

    ReplyDelete